28 Haziran 2019 Cuma

Hava Hareketleri: Gazlı Stall

Gazlı Stall çalışmasının amacı uçağın tırmanışta ve tırmanışlı dönüşlerde stall olması durumunda nasıl kurtarılacağını simüle etmektir.

1- Rüzgar karşıdan alınacak şekilde dönülür ve bir nirengi seçilir, heading bug'a basılır.

2- Dahili Kontroller yapılır.

3- Harici Kontroller yapılır.

4- İlk seçilen nirengiye dönülür.

5- RPM 1800' lere çekilir, süratte düşüş beklenmeden ufkun 20 derece üstüne çekilir ve tutulur.

55 Knot altı veya stall düdüğü sesi ile lövye ileri verilir aynı anda throttle full açılır.

Uçak ufkun altına düşerken sağ rudder tok tutulur yatış varsa alınır. Dalış açısı 10 dereceden fazla olmamalıdır.

70 Knot'lar geldiğinde dalış açısı lövyeyi geri çekerek azaltılır.

80 Knot'lar geldiğinde dalıştan çıkılarak düz uçuşa geçilir RPM düz uçuş seviyesine ayarlanır.



Hareketin yatışlı versiyonu için: RPM 1800'lere kesilir.

Süratte düşüş beklemeden "sola dönüş içi temiz" ikazı yapılarak sola 20 derecelik yatış yapılır ardından 20 derece ufkun üzerinde çekilerek sabitlenir.

55 knot veya stall sesi sonrası lövye yatışlı olarak ileri verilerek throttle full açılır.

Ufkun altına düştüğünde yatış direksiyonlar ve lövyenin birlikte kullanımı ile alınır. Dalış açısı 10 dereceyi geçmemelidir.

70 knotlar geldiğinde dalış açısı bir miktar azaltılır.

80 knotlar geldiğinde düz uçuşa geçilir RPM düz uçuş seviyesine ayarlanır.

Sağa yatışlı gazlı stall hareketi için sola yatışlıda ki prosedürler aynen uygulanarak hareket bitirilir.

6- Hareket sonrası dahili kontroller yapılır.

1 yorum:

  1. Daha iyisi şamda kayısı kaptanım. Emniyetli uçuşlar diliyorum! :)

    YanıtlaSil