30 Haziran 2019 Pazar

Hava Hareketleri: Gazsız Stall

Bu hava hareketteki amaç süzülüşte ve süzülüşlü dönüşlerde stall olma durumunda bundan nasıl kurtulanacağını öğrenmektir.

1- Rüzgar karşıladan alınacak şekilde dönülür nirengi seçili heading bug'a basılır

2- Dahili kontroller yapılır.

3- Harici kontroller yapılı.

4- Rüzgar karşıdan alınacak şekilde ilk nirengiye dönülür

5- Throttle IDLE konuma çekilir sol rudder tok tutuluk hız 80 knota kadar düşülecek şekilde lövye tok tutulur 80 knot görülünce uçak süzülüşe verilir.

Uçak süzülüşteyken 4 saniye sayılır ve hatalı olarak burun ufkun 10 derece üstüne kaldırılır.

55 knot veya stall sesi duyulana kadar beklenir. Ardından lövye ileri vererek gaz kolu full açılır. Sağ rudder tok tutulur.

 Ufkun altında dalış maximum 10 derece olabilir. Hız 70 lere gelince dalış açısı azaltılır. 80 lere geldiğinde düz uçuşa geçilerek RPM düz uçuş için uygun olan 2200-2300 e çekilir.

Hareketin yatışlı versiyonu için Throttle nirengide IDLE konumuna alınır rudder tok tutuluk hız 80 knota kadar düşülecek şekilde lövye tok tutulur 80 knot görülünce uçak süzülüşe verilir.

 Uçak süzülüşteyken 4 saniye sayılır ve "sola dönüş içi temiz" ikazı yapılarak önce sola 20 derece yatırılır ardından hatalı olarak burun ufkun 10 derece üstüne kaldırılır.

 55 knot veya stall sesi duyulana kadar yatış ve çekiş korunur. Ardından lövye ileri vererek gaz kolu full açılır. Sağ rudder tok tutulur.


 Ufkun altında dalış maximum 10 derece olabilir. Yatışı almak için aksi yöne rudder basılır lövye ile birlikte yatış düzeltiri bu sırada hız 70 lere gelince dalış açısı azaltılır. 80 lere geldiğinde düz uçuşa geçilerek RPM düz uçuş için uygun olan 2200-2300 e çekilir.

Hareketin sağa yatışlı versiyonu için yukardaki işlemlerin aynısı sağ yatışlı olarak uygulanır.

6- Hareket sonrası dahili kontroller yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder