Yavaş uçuş hareketinin yapılmasının sebebi iki uçak arasındaki mesafeyi açmak için veya belirli bir yere geç gitmek için yapılır.
1- Rüzgarı karşıdan alınacak şekilde dönülerek ufuk hattına yakın bir nirengi seçilir, heading bug'a basılır.
2- Dahili kontroller yapılır.
3- Harici kontroller yapılır.
4- İlk seçilen nirengiye dönülür.
5- Gaz 1800 RPM'e kesilir, sol rudder tok tutulur.
75-80 knot arasına kadar hız düşürülür, gerekirse hız sınırlarında kalmak için gaz eklenir, trim sarılır
10 derece flap konur, uçağın kabarması lövye ileri tepkisiyle engellenir. Hız 70-75 Knota düşürülür, gerekirse hız sınırlarında kalmak için gaz eklenir, trim sarılır.
20 derece flap konur, uçağın kabarması lövye ileri tepkisiyle engellenir. Hız 65-70 Knota düşürülür, gerekirse hız sınırlarında kalmak için gaz eklenir, trim sarılır.
30 derece flap konur, uçağın kabarması lövye ileri tepkisiyle
engellenir. Hız 60-65 Knota düşürülür, gerekirse hız sınırlarında kalmak
için gaz eklenir, trim sarılır.
Yavaş uçuştan çıkış: Nirengide throttle fulllenir 65 Knot üstü Flaplar 20 dereceye alınır uçağın çökmesi lövye geri tepkisiyle engellenir.
70 Knot üstü Flaplar 10 dereceye alınır uçağın çökmesi engellenir.
75 knot üstü Flaplar UP, uçağın çökmesi engellenir.
80 Knotlara gelindiğinde RPM düz uçuş için 2200-2300 lere kesilir trim ayarı yapılır.
6- Hareket sonrasında Dahili Kontroller yapılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder