2 Ağustos 2019 Cuma

Hava Hareketleri : Karakteristik Stall

Karakteristik stall uçağın palyedeyken stall olması durumunda nasıl kurtarılacağını simüle ederek öğrenilmesidir, aynı zamanda iniş eğitimi olarak da geçer.

1- Rüzgar karşıdan alınacak şekilde dönülür. Nirengi seçilir, Heading Bug'a basılır.

2- Dahili Kontroller yapılır.

3- Harici Kontroller yapılır.

4- Rüzgar karşıdan alınacak şekilde ilk nirengiye dönülür.

5- Hareket öncesi bir pist irtifası belirlenir (örnek: 5000 ft ) belirlenen irtifanın 100 ft üstünde palyeye geçilmesi planlanır.

Throttle IDLE alınır sol rudder tok tutulur, hız 80 knotlara kadar düşürülür, inişte olduğu gibi 10 derece flap konur ve uçak süzülüşe verilir.

İrtifa belirlenen pist irfasının 100 ft üstünde palyeye geçileceği gibi kaybedilmeye başlanır.

Pist irtifasının 100 ft üstünde palyeye geçilir ve irtifa korunur 55 kt veya stall sesi gelene kadar devam edilir.

55 knot veya stall sesi geldiğinde throttle fulllenir irtfa korunur, sağ rudder tok tutulur.

80 knotlar geldiğinde tırmanışa geçilir. Pist irtifası +300 ft te yani emniyet irtifasında flaplar toplanır.

İlk irtifaya gelindiğinde düz uçuşa geçerek hareket tamamlanır.

6- Hareket sonrası Dahili Kontroller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder