3 Ağustos 2019 Cumartesi

Hava Hareketleri : Keskin Dönüş

Keskin dönüş, normal dönüşten daha fazla yatışlı olarak kısa sürede yön değiştirilmesini sağlar.

1- Rüzgarı karşıdan alınacak şekilde rüzgara dönülür. Nirengi seçilir, Heading Bug'a basılır.

2- Dahili Kontroller yapılır.

3- Harici Kontroller yapılır.

4- Rüzgarı karşıdan alacak şekilde ilk nirengiye dönülür.

5- Hareket öncesi bir çıkış nirengisi belirlenir. Takriben ilk nirenginin 15-20 derece sağında veya solunda olmalıdır (dönüş soldan yapılacaksa seçilen çıkış nirengisi ilk nirenginin sağında, dönüş sağdan yapılacaksa seçilen çıkış nirengisi ilk nirenginin solunda olmalıdır).

RPM 2400 ve hız 95-100 knotlara gelinceye kadar throttle açılır.

Yatış 45-60 derece olacak şekilde soldan veya sağdan dönüşe başlanır.

İrtifa alınıyorsa yatış açısı artırılarak irtifa kaybedilir. İrtifa kaybediliyorsa yatış açısı azaltılarak irtifa alınması sağlanır.

İrtifayı sabitleyerek koordineli bir dönüş için trim ayarı çok önemlidir yatış açısını ayarladıktan sonra konumu sabitlemek için trim geriye sarılır. (Fakat dönüşten çıkıldığında bu trim ayarı ileri sarılarak düz uçuş konumu muhafaza edilmelidir.)

360 derece dönerken çıkış nirengisi geldiğinde yatış alınır bu yatış alınma sırasında uçak kalan 15-20 derecelik dönüşü kendi alır.

İlk nirengi geldiğinde düz uçuşa geçilir RPM 2200 civarlarına alınarak hareket tamamlanır.

6- Hareket sonrası dahili kontroller yapılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder